Suru on loputon suo -
muistot mieleen tuo.
Eikö tämä ikinä lakkaa?
Sydän kurkussa hakkaa.
Raskaan tunteen - toisen, kolmannen - aiheutti rakkaus,
elävän olennon muotoinen pakkaus.
Mielestä ei ikinä iskä poistu.
Keveys, huolettomuuden tunne ehkä toistu.
Suru tunnettava on,
siivet sille annettava.
Kyyneleiden virrattava.
Taakka tunteiden kannettava.
Mielii joskus olla suruton.
- Kaisa Malinen 20.5.2026
Runoani puhelimesta blogiin kirjoittaessani erehdyin kuuntelemaan https://www.youtube.com/watch?v=0gJN9LGn3yQ&list=RD0gJN9LGn3yQ&start_radio=1 ja sitten sitä mentiin; kyynelet virtasivat. Ja niin pitääkin - tunteet pitää tuntea. Ei märehtiä, mutta ei myöskään piilotella. Tunne, muista, muistele - ehkä jopa luistele, jos tämä kolahti omaan tilanteeseesi ja se oli teidän juttu. Minä ratkon ristikoita ja ehkä jopa paistan lettuja, ne oli meidän juttu 😎,